Strony

Im więcej tym lepiej - matematyczna gra DIY z kostkami

Kolejna gra matematyczna z użyciem kostek, która pomoże utrwalić dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.


Do gry potrzebować będziemy:

12 kart punktacji z liczbami 1-12 (zielone - warte po 2 punkty)
12 kart punktacji z liczbami 5-16 (niebieskie- warte po 3 punkty)
12 kart punktacji z liczbami 9-20 (żółte- warte po 4 punkty)

Karty można zrobić na zwykłym papierze i zalaminować lub wyciąć z grubszej tektury. Oznaczenia punktacji rysujemy na dole każdej karty.

gra matematyczna z użyciem kostek i kart własnej roboty


Jak gramy

Gracz rzuca czterema kostkami. Jego zadaniem jest wykonanie serii działań z użyciem wylosowanych liczb, które finalnie dadzą jeden z wyników dostępnych na kartach punktacji.


gra matematyczna diy ćwicząca dodawanie i odejmowanie w zakresie do 20

Jeśli do otrzymania wyniku użyjemy tylko dwóch kostek to dostajemy zieloną kartę punktacji z tym właśnie wynikiem (wartą dwa punkty).
Jeśli użyjemy trzech kostek to zdobywamy niebieską kartę z wynikiem, wartą trzy punkty. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wykorzystania czterech kostek, które dają żółtą kartę wartą cztery punkty.

gra kościana dla dzieci utrwalająca dodawanie i odejmowanie

Gramy 10 rund.
Na koniec sprawdzamy kto zdobył więcej punktów. 
UWAGA!
Punkty zliczamy na podstawie wartości kart (czyli 2,3 lub 4) a nie wyników uzyskanych w rzutach kostkami.

Gracz z lewej strony zdobył 4 karty warte 4 punkty, 5 kart wartych 3 punkty i 1 kartę wartą 2 punkty czyli razem 33 punkty. Gracz po prawej stronie wygrał z wynikiem 35 punktów.

punktacja i wyniki gry kościanej diy


Grę zgłaszam do projektu Grajmy!




2 komentarze:

  1. Dzień dobry, proszę o dokładniejsze wytłumaczenie zasad gry. Niestety nie rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o to, żeby ilość oczek jakie wypadły na kostkach tak do siebie dodawać/odejmować/mnożyć lub dzielić aby otrzymać wynik - jedną z liczb dostępnych na kartach. Najlepiej użyć 4 kostek bo za to bierzemy kartę wartą najwięcej czyli 4 punkty. Jeśli użyjemy 2 kostek - bierzemy kartę z wynikiem wartą 2 punkty itd.
      Np. Wypadło 2,3,5,1. Możemy zrobić takie działanie: (2x5)+3+1=14 (bierzemy żółtą kartę z wynikiem 14 - wartą 4 punkty).

      Usuń