Gry z wykorzystaniem kartki papieru i czegoś do pisania przywodzą na myśl nasze dzieciństwo. Teraz, w czasach gdy półki sklepowe uginają się pod ciężarem pięknych i kolorowych planszówek, gry na kartce papieru poszły jakby w zapomnienie. Myślę, że niesłusznie. Bo przecież i jedne i drugie mogą z powodzeniem równolegle funkcjonować i umilać nam czas spędzony z dzieckiem. Mało tego, mogą stać się doskonałym narzędziem edukacyjnym.
Taka własnie edukacyjna gra powstała bazując na znanej i lubianej grze z dawnych lat, kropki i kwadraty. Jeśli chcecie sobie przypomnieć zasady to odsyłam Was do wpisu sprzed roku Kropki i kwadraty.
Nasza nowa gra służy utrwalaniu dodawania i odejmowania w zakresie do 20 i ma odrobinę zmodyfikowane zasady w stosunku do pierwowzoru.
Do zabawy będziemy potrzebować dwóch kostek K10, lub kart od 1 (as) do 10. Podstawą jest plansza z liczbami, na której toczy się rozgrywka.
Planszę możecie pobrać tutaj -->
Plansza do pobrania
Wersja z dodawaniem i odejmowaniem
- zaczyna młodszy gracz i w swojej turze rzuca dwiema
kostkami (lub losuje dwie karty)
- dodaje lub odejmuje otrzymane wartości
- zaznacza swoim
kolorem jeden z odcinków graniczących z otrzymanym wynikiem
- kolej przechodzi na drugiego gracza
- wygrywa osoba,
która jako pierwsza otoczy trzy kwadraty w swoim kolorze
Zauważcie,że w tej wersji pojawiła się pewna zmiana w stosunku do oryginalnej gry. Zaliczamy tylko ten kwadrat, który z każdej strony otoczony jest odcinkami w kolorze jednego gracza.
Taki warunek wymusza na graczach podejmowanie decyzji czy budować kolejny odcinek w otoczeniu już wcześniej zakreślonych przez siebie kwadratów czy może poświęcić ruch i dorysować odcinek tam gdzie przeciwnik próbuje budować swój kwadrat, psując mu przy tym plany.
Wersja z dodawaniem
Jeśli wolicie poćwiczyć samo dodawanie to i taką wersję mamy.
- zaczyna młodszy gracz i w swojej turze rzuca dwiema kostkami (lub losuje dwie karty)
- dodaje otrzymane wartości
- zaznacza swoim kolorem jeden z odcinków graniczących z otrzymanym wynikiem
- kolej przechodzi na drugiego gracza
- wygrywa osoba, która jako pierwsza otoczy trzy kwadraty (mogą być otoczone oboma kolorami ale jako wygrany liczy się ostatnio dorysowany, czwarty odcinek)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz