Temat emocji jest niezwykle ważny w kontekście rozwoju dzieci ale często zdarza nam się o tym nie pamiętać lub po prostu nie wiemy jak się do tego zabrać. Bo wbrew pozorom, rozmawianie o emocjach nie jest wcale łatwe. Dlatego cieszę się, że możemy korzystać z pomocy, które nam ten temat pomagają oswoić. Jedną z takich pomocy jest gra Co za emocje.
Zawartość
To już kolejna z gier z logo Kapitana Nauki w naszej kolekcji. Wszystkie charakteryzują się niezwykle dobrym wykonaniem. Elementy zrobione są z twardej tektury, mają też ładną kolorystykę i ilustracje. Nie inaczej jest w tym przypadku.
Gra zawiera zestaw 10 kart z aktywnościami i 10 przedstawiających emocje. Karty zrobione są z niezwykle grubej, prawie niezniszczalnej tektury (wiecie jakie to ważne w przypadku gier dla młodszych dzieci).
Ponadto mamy zestaw żetonów z emocjami, które są elementem podstawowej gry ale i pozwalają rozegrać niezależną rozgrywkę na bazie memo*, żetony punktacji, medale i planszetkę służąca za ściągawkę.
Jak gramy
Na stole rozkładamy w jednym rzędzie zakryte karty z emocjami a w drugim zakryte karty z aktywnościami.
Obok układamy, również zakryte, żetony z emocjami oraz żetony punktacji. Zawsze warto też mieć pod ręką kartę ze ściągą, podpowiadającą nam jakie pojawiają się w grze emocje.
Pierwszy gracz odkrywa wybrana kartę aktywności oraz kartę emocji. Tą jednak kartę musi podejrzeć tak aby inni jej nie widzieli. I tu zaczyna się zabawa. Gracz ma za zadanie przedstawić wylosowaną emocję za pomocą aktywności, wskazanej na odkrytej karcie.
Ależ to jest fantastyczna zabawa! Ale wcale nie taka łatwa...bo jak zatańczyć smutek? A pokazywanie emocji za pomocą min lub odgłosów? Bywa naprawdę śmiesznie.
Jest też jedna kategoria, która dzieciom sprawia najwięcej problemów ale jednocześnie wydaje się być niezwykle przydatna. "Opowiedz" czyli przedstawienie historii, własnej lub wymyślonej, w której bohater czuje wylosowaną na karcie emocję.
Spośród kart aktywności możemy też wylosować memo. Oznacza to, że gracz musi wśród żetonów z emocjami odszukać parę tych, które wskazują odkrytą wcześniej emocję. Jeśli mu się to nie uda (jest to bardzo prawdopodobne bo żetonów mamy aż 20) to kolej przechodzi na następnego gracza i tak dalej aż ktoś odnajdzie właściwą parę.
*Żetony z emocjami można wykorzystać do gry w memo, niezależnie od podstawowego wariantu gry. Do rozgrywki z młodszymi dziećmi sugeruję ograniczyć ilość żetonów o połowę.
Wrażenia
Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku 3-9 lat. Jeśli chodzi o walor edukacyjny to z pewnością najwięcej skorzystają z niej przedszkolaki, które będą przy niej poznawać i ćwiczyć wyrażanie emocji oraz mówienie o nich. Sama rozgrywka jest natomiast na tyle angażująca i humorystyczna, że dobrze będzie się przy niej bawić cała rodzina.
Ponadto gra wydaje się być doskonałym narzędziem do wykorzystania przez wszystkie osoby pracujące z młodszymi dziećmi na przykład w placówkach przedszkolnych.
Edit: Gra została nagrodzona w konkursie Zabawka Roku w kategorii Gry dla najmłodszych, gratulujemy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz