Co za emocje

Temat emocji jest niezwykle ważny w kontekście rozwoju dzieci ale często zdarza nam się o tym nie pamiętać lub po prostu nie wiemy jak się do tego zabrać. Bo wbrew pozorom, rozmawianie o emocjach nie jest wcale łatwe. Dlatego cieszę się, że możemy korzystać z pomocy, które nam ten temat pomagają oswoić. Jedną z takich pomocy jest gra Co za emocje.

na zdjęciu pudełko gry co za emocje z rysunkiem dzieci

Zawartość

To już kolejna z gier z logo Kapitana Nauki w naszej kolekcji. Wszystkie charakteryzują się niezwykle dobrym wykonaniem. Elementy zrobione są z twardej tektury, mają też ładną kolorystykę i ilustracje. Nie inaczej jest w tym przypadku. 

Gra zawiera zestaw 10 kart z aktywnościami i 10 przedstawiających emocje. Karty zrobione są z niezwykle grubej, prawie niezniszczalnej tektury (wiecie jakie to ważne w przypadku gier dla młodszych dzieci). 

Ponadto mamy zestaw żetonów z emocjami, które są elementem podstawowej gry ale i pozwalają rozegrać niezależną rozgrywkę na bazie memo*, żetony punktacji, medale i planszetkę służąca za ściągawkę.

na zdjęciu wszystkie elementy gry co za emocje

Jak gramy

Na stole rozkładamy w jednym rzędzie zakryte karty z emocjami a w drugim zakryte karty z aktywnościami.

Obok układamy, również zakryte, żetony z emocjami oraz żetony punktacji. Zawsze warto też mieć pod ręką kartę ze ściągą, podpowiadającą nam jakie pojawiają się w grze emocje.

Pierwszy gracz odkrywa wybrana kartę aktywności oraz kartę emocji. Tą jednak kartę musi podejrzeć tak aby inni jej nie widzieli. I tu zaczyna się zabawa. Gracz ma za zadanie przedstawić wylosowaną emocję za pomocą aktywności, wskazanej na odkrytej karcie. 

Ależ to jest fantastyczna zabawa! Ale wcale nie taka łatwa...bo jak zatańczyć smutek? A pokazywanie emocji za pomocą min lub odgłosów? Bywa naprawdę śmiesznie. 


na zdjęciu zbliżenie na karty z emocjami


Jest też jedna kategoria, która dzieciom sprawia najwięcej problemów ale jednocześnie wydaje się być niezwykle przydatna. "Opowiedz" czyli przedstawienie historii, własnej lub wymyślonej, w której bohater czuje wylosowaną na karcie emocję. 

Spośród kart aktywności możemy też wylosować memo. Oznacza to, że gracz musi wśród żetonów z emocjami odszukać parę tych, które wskazują odkrytą wcześniej emocję. Jeśli mu się to nie uda (jest to bardzo prawdopodobne bo żetonów mamy aż 20) to kolej przechodzi na następnego gracza i tak dalej aż ktoś odnajdzie właściwą parę.

*Żetony z emocjami można wykorzystać do gry w memo, niezależnie od podstawowego wariantu gry. Do rozgrywki z młodszymi dziećmi sugeruję ograniczyć ilość żetonów o połowę.


na zdjęciu odkryte karty smutek i memo oraz żetony smutku


Wrażenia

Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku 3-9 lat. Jeśli chodzi o walor edukacyjny to z pewnością najwięcej skorzystają z niej przedszkolaki, które będą przy niej poznawać i ćwiczyć wyrażanie emocji oraz mówienie o nich. Sama rozgrywka jest natomiast na tyle angażująca i humorystyczna, że dobrze będzie się przy niej bawić cała rodzina.

Ponadto gra wydaje się być doskonałym narzędziem do wykorzystania przez wszystkie osoby pracujące z młodszymi dziećmi na przykład w placówkach przedszkolnych.

Edit: Gra została nagrodzona w konkursie Zabawka Roku w kategorii Gry dla najmłodszych, gratulujemy :)


wydawnictwo: Edgard seria Kapitan Nauka
liczba graczy: od 3
wiek: 3-9
czas gry: 15-20 min.
Zasady: bardzo proste





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz