Jak gramy
Pola na planszy podzielone są na sekcje i oznaczone liczbami. Każda sekcja składa się z pięciu pól o różnych wartościach (poza ostatnią, która ma cztery pola).
Gracze stawiają
swoje pionki na starcie. Rozpoczyna najmłodszy z nich, który rzuca trzema
kostkami. Aby rozpocząć wyścig musi on, przy użyciu WSZYSTKICH 3 kostek
zaplanować takie działanie, które
w efekcie da wynik równy jednej z liczb w pierwszej sekcji planszy.
Jeśli gracz nie ma możliwości uzyskać jednej z pięciu liczb w sekcji to traci kolejkę.
Działania jakie będziemy wykorzystywać np. dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, ustalamy na początku gry w zależności od umiejętności graczy.
Poniżej gracz może zastosować np. takie działanie: (3x4) - 3 = 9
Jeśli gramy z młodszymi dziećmi i w grę wchodzi tylko dodawanie i odejmowanie to gracz nie będzie mógł w tej turze wykonać ruchu.
Jeśli gracz nie ma możliwości uzyskać jednej z pięciu liczb w sekcji to traci kolejkę.
Działania jakie będziemy wykorzystywać np. dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, ustalamy na początku gry w zależności od umiejętności graczy.
Poniżej gracz może zastosować np. takie działanie: (3x4) - 3 = 9
Jeśli gramy z młodszymi dziećmi i w grę wchodzi tylko dodawanie i odejmowanie to gracz nie będzie mógł w tej turze wykonać ruchu.
Wszyscy gracze po kolei wykonują
rzuty w celu ustawienia swojego pionka w pierwszej sekcji.
Kolejna runda wygląda podobnie tylko tym razem gracze
starają się osiągnąć wynik równy którejś z liczb w sekcji drugiej. W wyścigu nie wolno pominąć żadnej sekcji.
Gracze maja za zadanie jak najszybciej pokonać planszę. Wygrywa pierwszy gracz, który umieści swojego pionka na mecie. Meta znajduje się w środku planszy, na jednym polu i warunkiem wejścia na nią jest otrzymanie wyniku, który zmieści się w przedziale 3-5.
Gracz żółty zdecydował się na takie działanie: 5-4+3=4 i tym samym wygrał.
Gracz żółty zdecydował się na takie działanie: 5-4+3=4 i tym samym wygrał.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz