Matematyczne memo

O wykorzystaniu gry Memory na wiele sposobów pisałam TUTAJ a teraz mam dla Was propozycję dla troszkę starszych dzieci. Matematyczne memo to gra polegająca na odszukiwaniu działań, dających ten sam wynik.


matematyczna gra diy

Gra jest nie tylko świetną pomocą do nauki działań matematycznych czy powtórek przed ważnym sprawdzianem. Jest ona też całkiem niezłą gimnastyką dla naszego mózgu.

Jak przygotować matematyczne memo?
Ja zapisałam kilka działań z zakresu dodawania do 10 (to na rozgrzewkę) na kartonikach wyciętych z papierowej teczki. Można też wydrukować, pociąć na kwadraty i zalaminowałć aby dłużej służyły.

Dodatkowo na każdej parze kart narysowałam mały znaczek (w prawym dolnym rogu), tak aby dziecko mogło samo się bawić i sprawdzać czy pary są odpowiednio dopasowane.


dodawanie do 10

Jak możemy nasza grę modyfikować?
Po opanowaniu małej ilości działań z dodawaniem do 10, dodajemy odejmowanie lub zwiększamy liczby do 20. W dalszej kolejności robimy kafelki z mnożeniem, dzieleniem czy ułamkami zapisanymi w różnej formie :)





Wpis bierze udział w projekcie Grajmy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz