Spangles


Gra dla dwóch osób o niezwykle prostych zasadach. Rozgrywka polega na naprzemiennym dokładaniu przez graczy trójkątów w swoim kolorze (każdy ma ich 25).
Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza ułoży duży trójkąt, składający się z czterech kafelków. Wszystkie zewnętrzne kafelki musza być w kolorze gracza natomiast kolor środkowego nie ma znaczenia.
Na zdjęciu widzimy zwycięstwo niebieskiego gracza.

gra diy trójkąty spangles
Trudno się tu doszukiwać rozbudowanych strategii ale za to możemy poćwiczyć koncentrację i spostrzegawczość.
Na grę natrafiłam przeglądając moją ulubioną stronę dla fanów gier planszowych Boardgamegeek.

Gra Spangles została wymyślona już w 1982 roku ale do tej pory nie została wydana dlatego nie ma co liczyć na jej zakup. Podobnie jak inni fani gier, którym ciągle mało tytułów dostępnych na rynku, sama zrobiłam swoją wersję trójkątów. Użyłam do tego pianki kreatywnej ale z powodzeniem użyć też można kafelków wyciętych z tektury lub wydrukowanych i zalaminowanych. 

A tu jeszcze dwa przykłady jak może wyglądać zwycięski układ.

Wszystkie kafelki w jednym kolorze.

gra trójkąty dzieciaki z potencjałem

Zewnętrzne kafelki w jednym kolorze.

gra diy dla dzieci

Macie ochotę na rozgrywkę? Poniżej udostępniam szablon do pobrania. Drukujemy dwa razy, laminujemy i gramy. Jeśli jednak chcecie wykorzystać piankę kreatywną lub tekturę to oczywiście wystarczy wyciąć jeden trójkąt jako wzór do odrysowania.




Jeśli spodobała Wam się gra to podzielcie się nią z innymi!



Wpis bierze udział w projekcie Grajmy!


2 komentarze: