Drugie życie wyprasek z gier planszowych

Nie lubię marnować rzeczy, zdecydowanie jestem typem chomika...wiecie, takie "na pewno kiedyś się przyda" :) 
Takim właśnie sposobem od jakiegoś czasu wypraski z gier (te ramki, które pozostają po wyciśniętych kafelkach czy innych tekturowych elementach), zamiast trafiać do kosza, trafiały do kartonu z zapasami na "kiedyś".

Przyszła jednak pora porządków w kartonie i postanowiłam część z naszych wyprasek w końcu spożytkować. 


elementy gier

Na pierwszy ogień poszły te z gry Patchwork. Tak swoja drogą to moje ulubione wypraski, zaraz się przekonacie dlaczego :)

Wręczamy dziecku jedną taka ramkę i cały zestaw kafelków. Zadanie polega oczywiście na umieszczeniu tych elementów z powrotem w wyprasce.


układanka z elementów patchwork

Młodszym dzieciom z całego kompletu możemy wybrać tylko te elementy, które faktycznie mają swoje miejsce w tej konkretnej ramce.


układanka dzieciaki z potencjałem


wypraski po grach

Wypraski od żetonów z gry Superfarmer użyliśmy do namalowania kropek na biedronce.


motoryka mała ćwiczenia

Dzieci odrysowywały też kształty. Takie niby nic ale jak ćwiczy precyzję i motorykę małą... :)

rysowanie kształtów

motoryka mała ćwiczenia

W głowie mam jeszcze kilka pomysłów na wykorzystanie wyprasek po grach więc spodziewajcie się kolejnego wpisu na ten temat :)



5 komentarzy:

  1. Świetne! :-)

    A znasz książkę "Pieniek otwiera muzeum"? Pieniek też chomik :-)
    I ja też :-) Pisałam o tym przy okazji recenzji tej książki właśnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam ale chętnie przeczytam recenzję! Przybij piątkę chomiku ;))

      Usuń
    2. 5 🙂
      Czy wolisz rzymską? ---> V 😉

      Usuń
  2. Wow! Jednak wszystko ma swoje zastosowanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, prawdziwy chomik znajdzie zastosowanie dla wszystkiego ;))

      Usuń