Układanka DIY dla najmłodszych

Macie w domu małego wielbiciela wszelkiego rodzaju puzzli i układanek? Kartony z puzzlami piętrzą się na szafie a maluch chce więcej i więcej? Jest na to rozwiązanie, w dodatku w duchu zero waste (chodzi tu o wykorzystywanie zużytych czy niepotrzebnych już rzeczy i nadawanie im nowego życia).

na zdjęciu siedem układanek dla małych dzieci, układanki przedstawiają jabłko, świnkę, lisa, misia, żabę,truskawkę i słońce

Pomysł nie jest mój, wpadł mi w oko niedawno gdzieś w internecie ale niestety nie zapisałam sobie źródła. Wydał mi się jednak na tyle ciekawy, że postanowiłam go Wam pokazać.

Czego będziemy potrzebować


Starej książeczki, najlepiej kartonowej.
Zabawa polega na pocięciu obrazka na kawałki i ponownym ułożeniu go w całość. Tylko tyle i aż tyle :)
Poniżej strony z naszej książeczki jeszcze przed pocięciem.

zdjęcie przedstawia strony wycięte z kartonowej książeczki dla dzieci, posłużą one do zrobienia układanki

Z najmłodszymi warto wykorzystać wyraźne, kolorowe ilustracje, na których niewiele się dzieje i zacząć od układanki dwuelementowej. Jeśli wokół obrazka jest ramka to jest to dodatkowe ułatwienie.

Bardziej wprawionym w układaniu dzieciom możemy zaproponować obrazki z większą ilością elementów i pociąć je na kilka kawałków.
Ciąć możemy pionowo / poziomo w równe paski, ukośnie albo dowolnie w różnych kierunkach.

Ja wykorzystałam kartonową książeczkę dla maluszków, która i tak była już przeznaczona na makulaturę ze względu na brak okładki i inne liczne braki ;)
Z książeczki powycinałam strony a następnie każdą z nich pocięłam na kilka kawałków.

zdjęcie przedstawia stronę z kartonowej książeczki z wizerunkiem różowej róży, strona pocięta jest na cztery kawałki, w pionie i w poprzek

zdjęcie przedstawia stronę z książeczki dla dzieci przeciętą po obu przekątnych, obrazek przedstawia brązowego misia

na zdjęciu strona z książeczki przedstawiająca uśmiechnięte słoneczko, strona pocięta jest w pionie na cztery równe paski

na zdjęciu strona z książeczki przedstawiająca zieloną żabę, pocięta ukośnie na cztery kawałki

na zdjęciu układanka ze świnką pocięta na trzy równe pionowe kawałki

Dla utrudnienia wszystkie albo tylko część elementów możemy zmieszać przed zabawą. Dodam, że elementy są dwustronne, jeśli poprzekładamy część elementów na drugą stronę to zrobi się jeszcze ciekawiej ;)

na zdjęciu pomieszane elementy kliku pociętych obrazków, są tam miś, róża i lisek

na zdjęciu ułożone w dwóch rzędach elementy trzech układanek, pocięte w pionie i przemieszane, są tam obrazki ze słońce,, truskawką i dynią



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz