Sąsiedzi


Sąsiedzi to kafelkowa gra logiczna przeznaczona dla dwóch osób. Ma niezwykle proste zasady i krótki czas rozgrywki, co czyni ją grą odpowiednią dla graczy początkujących, dzieci, seniorów ale i tych bardziej zaawansowanych graczy, którzy szukają czegoś na szybką partyjkę między większymi tytułami.

na zdjęciu widzimy pudełko gry sąsiedzi z zabawnym wizerunkiem dwóch, przepychających się mężczyzn

Zawartość


Na grę składają się duże kafle łąki o rozmaitych kształtach oraz kafle graczy. W danej rundzie każdy z graczy ma do dyspozycji kafle w jednym, określonym kształcie.
Na szczególną uwagę zasługuje jakość komponentów, kafle zrobione są z grubej tektury, dzięki czemu sprawiają wrażenie niezniszczalnych. 


na zdjęciu otwarte pudełko a w nim elementy gry
na zdjęciu rozłożone w rzędach na stole kafle, elementy gry

Jak gramy


Gra składa się z dwóch tur.
W pierwszej turze gracze naprzemiennie dokładają kafle łąki, tworząc tym samym modułową planszę do gry.
Warto zwrócić uwagę, ze już na tym etapie zaczyna się planowanie i wdrażanie strategii. W zależności od tego czy w danej rundzie gracz ma do dyspozycji kafle z zagrodami dla owiec w kształcie litery L czy z podłużnymi zagrodami dla królików, stara się dostosować kształt planszy pod swoje potrzeby. Raz będzie to plansza pełna dziur, zakrętów i nierównych krawędzi a innym razem plansza jednolita, z prostymi krawędziami.


na zdjęciu ułożona plansza przedstawiająca łąkę

W drugiej turze gracze na zmianę układają na stworzonej wcześniej planszy swoje kafle, starając się rezerwować dla siebie jak najlepsze miejsca, jednocześnie uniemożliwiając przeciwnikowi ułożenie tam jego kafla.


na zdjęciu plansza a na niej ułożone częśc kafli graczy w taki sposób, że gracze odgrodzili sobie fragmenty pastwiska aby ułożyć tam później swoje kafle i uniemożliwić to przeciwnikowi

Kiedy już żaden z graczy nie może dołożyć kafli na planszy, podliczamy punkty. Za każdy niedołożony podłużny kafel gracz otrzymuje 1 punkt karny, drugi z graczy za swoje kafle w kształcie litery L otrzymuje 2 punkty karne. 

Następnie rozgrywamy drugą rundę, w której gracze zamieniają się kaflami. Po zakończeniu obu rund porównujemy punkty i zwycięzcą zostaje gracz, który ma ich mniej.


na zdjęciu zakończenie rozgrywki, na planszy ułożone już wszystkie kafle jakie się zmieściły, gracz z kaflami w kształcie litery L został z dwoma elementami

Podsumowanie


Gra jest wyjątkowo prosta ale mimo tego, pozwala nam trochę pogłówkować, wprowadza negatywną interakcję i oferuje naprawdę dobrą zabawę.
Mam wrażenie, że z każdą rundą wciąga coraz bardziej :) 
Staramy się obmyślać nowe, jeszcze lepsze strategie układania łąki i kafli z zagrodami. W myślach obracamy kafle, kształty, planujemy kolejne ruchy tak aby uzyskać dla siebie jak najlepszą przestrzeń, odbierając ją jednocześnie przeciwnikowi. 

Gra nada się zarówno dla tych małych jak i dużych. Ja gram głównie z dziećmi, dlatego to dla nich szczególnie grę polecam. Poza samą dobrą zabawą dzieci ćwiczą przy tym wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie.

Zachęcam Was do rozegrania na początku kilku próbnych partii, w których to dzieci same będą odkrywać strategię. Jest ona na tyle prosta, że już 6-latki są w stanie poradzić sobie z nią samodzielnie. Nie widzę potrzeby podawania dzieciom wszystkiego na tacy, trening logicznego myślenia to ważna rzecz a dodatkowo satysfakcja z odkrycia dobrej strategii - bezcenna :)

Wydawca podaje sugerowany wiek 7+ ale bez obaw możecie zagrać z 6-latkiem a może i nawet z rezolutnym 5-latkiem.


wydawnictwo: Muduko
liczba graczy: 2 lub 4
wiek: 7+
czas gry: 10 minut
Zasady: Bardzo proste




Za egzemplarz do recenzji dziękujemy wydawnictwu Muduko a recenzję zgłaszam do projektu Grajmy!









1 komentarz: