Wyścig z kostkami

W grze rzucamy kostkami, przesuwamy pionki i ścigamy się do mety. Wydawało by się, że nuda ale nudno wcale nie jest bo, żeby przesunąć pionek, trzeba trochę pokombinować. 

na zdjęciu wydrukowana plansza z torem wyścigu w kształcie spirali i kolorowymi polami podzielonymi na sekcje po pięć pól, obok planszy leża trzy kostki w kolorze czarnym ze złotymi kropkami

Jak gramy


Pola na planszy podzielone są na sekcje i oznaczone liczbami. Każda sekcja składa się z pięciu pól o różnych wartościach (poza ostatnią, która ma cztery pola). 
Gracze stawiają swoje pionki na starcie. Rozpoczyna najmłodszy z nich, który rzuca trzema kostkami. Aby rozpocząć wyścig musi on, przy użyciu WSZYSTKICH 3 kostek zaplanować takie działanie, które w efekcie da wynik równy jednej z liczb w pierwszej sekcji planszy. 
Jeśli gracz nie ma możliwości uzyskać jednej z pięciu liczb w sekcji to traci kolejkę. 

Działania jakie będziemy wykorzystywać np. dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, ustalamy na początku gry w zależności od umiejętności graczy.

Poniżej gracz może zastosować np. takie działanie: (3x4) - 3 = 9
Jeśli gramy z młodszymi dziećmi i w grę wchodzi tylko dodawanie i odejmowanie to gracz nie będzie mógł w tej turze wykonać ruchu.

na zdjęciu lewy dolny róg planszy do gry oraz trzy czarne kostki z wyrzuconymi oczkami o wartości 3,3,4

Wszyscy gracze po kolei wykonują rzuty w celu ustawienia swojego pionka w pierwszej sekcji.
Kolejna runda wygląda podobnie tylko tym razem gracze starają się osiągnąć wynik równy którejś z liczb w sekcji drugiej. W wyścigu nie wolno pominąć żadnej sekcji.

Gracze maja za zadanie jak najszybciej pokonać planszę. Wygrywa pierwszy gracz, który umieści swojego pionka na mecie. Meta znajduje się w środku planszy, na jednym polu i warunkiem wejścia na nią jest otrzymanie wyniku, który zmieści się w przedziale 3-5.

Gracz żółty zdecydował się na takie działanie: 5-4+3=4 i tym samym wygrał.


na zdjęciu cała plansza do gry, na niej trzy pionki w kolorach czarny, biały i żółty, pionek żółty jest jedno pole przed metą, obok leża trzy kostki z wartościami 5,4,3

Plansza do pobrania


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz