Wyścig z kostkami - wersja 2

Jest to wariacja na temat gry Wyścig z kostkami. Tym razem wersja uproszczona, ze zmienioną planszą. Zasady są podobne ale mamy tu więcej możliwości a co za tym idzie łatwiej dzieciom znaleźć czy stworzyć pożądany wynik.


na zdjęciu jest plansza z kolorowymi liczbami podzielonymi na sekcje, które wyznaczają tor wyścigu, na planszy stoją pionek czerwony i żółty a obok leża trzy kostki z wynikami 6,3,3

Jak gramy

Pola na planszy podzielone są na sekcje i oznaczone liczbami. Każda sekcja składa się z czterech pól o różnych wartościach. 
Gracze stawiają swoje pionki na starcie. Rozpoczyna najmłodszy z nich, który rzuca trzema kostkami. Aby rozpocząć wyścig musi on, przy użyciu dowolnej ilości kostek zaplanować takie działanie, które w efekcie da wynik równy jednej z liczb w pierwszej sekcji planszy. 

Gracz czerwony wyrzucił 4-3-2 i może wykonać takie działanie: 4-2+3=5 co pozwoli mu stanąć na polu z numerem 5 w pierwszej sekcji. Mógłby tez wykonać takie działanie: (2x3)+4=10 lub takie: (3x4)-2=10.
zdjęcie przedstawia planszę  torem wyścigu , na starcie stoją pionek czerwony i żółty, obok leżą trzy czerwone kostki

Jeśli gracz wykorzysta do tego tylko dwie kostki a na trzeciej widnieje liczba, która znajduje się na jednym z pól w kolejnej sekcji to gracz ma prawo ustawić tam swój pionek. 

W tym miejscu warto zwrócić dzieciom uwagę na to, żeby nie decydowały się na ruch zbyt pochopnie i dokładnie przeanalizowały wszystkie możliwości. Często właśnie może się zdarzyć, że zamiast tylko jednego ruchu, będziemy mogli wykonać dwa a nawet trzy! Jak? Możliwa jest taka sytuacja, że gracz wykorzysta za każdym razem tylko jedną kostkę do przesunięcia się do kolejnej sekcji. Jeśli tak mu się poszczęści to oznacza, że w swojej kolejce przesunie się aż o trzy sekcje :)

Gdyby gracz czerwony miał sytuację jak na poniższym zdjęciu to mógłby się przesunąć w pierwszym ruchu na pole z liczbą 6 (bo 2x3=6) a w drugim ruchu na pole z liczbą 4.


na zdjęciu widać planszę, żółty pionek stoi jeszcze na linii startu a czerwony pionek jest już w drugiej sekcji, obok leża trzy czerwone kostki z wynikami 4,3,2

Jeśli gracz nie ma możliwości stworzenia pożądanego wyniku to traci kolejkę.

Gracze mają za zadanie jak najszybciej pokonać planszę. Wygrywa pierwszy gracz, który umieści swojego pionka na dowolnym polu w ostatniej sekcji (czerwonej).

Planszę możecie pobrać poniżej. Ja zalaminowałam sobie dwustronnie tą planszę oraz planszę z gry Wyścig z kostkami i gramy na zmianę w jedną i drugą wersję.

My póki co ograniczamy się do dodawania i odejmowania ale jeśli macie większe dzieci to włączcie do gry również inne działania bo to idealny sposób aby przećwiczyć kolejność wykonywania działań:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz