Gra w Pentomino


Wszystkie nasze gry, zarówno te kupione jak i te zrobione przez nas własnoręcznie, staramy się wykorzystywać na wiele sposobów. Nie inaczej jest z jedną z naszych ulubionych zabaw Pentomino, o którym pisałam wcześniej Pentomino i Pentomino - użyj dwóch
Żeby nam się to układanie nie znudziło, postanowiliśmy zagrać w Pentomino. 

ukłądanka dla dzieci

Za inspirację posłużyła nam gra wydana przez firmę Granna, którą możecie kupić za niewielkie pieniądze TUTAJ.

Czego potrzebujemy do gry
Do gry potrzebujemy planszy 8x8 i kompletu figur z układanki Pentomino.  Planszę wydrukowałam i ... tym razem nie zalaminowałam ;)
Wycięłam z kartonu ramkę i przykleiłam ją na planszę, tak aby elementy nie uciekały na boki. Całość jeszcze podkleiłam tekturową podkładka żeby było bardziej trwałe. 


gry diy dzieciaki z potencjałem

Jeśli nie chcecie się bawić w wycinanie i klejenie to oczywiście wystarczy plansze wydrukować i od razu zacząć grę :)
Planszę i elementy możecie pobrać poniżej. Figury to te same, które pokazywałam we wszystkich wcześniejszych wpisach na temat Pentomino. Drukujemy i wycinamy je z szablonu a następnie odrysowujemy kształty na piance kreatywnej.

Gra Pentomino - plansza do pobrania

Jak gramy
Na stole rozkładamy planszę i wszystkie części pentomina. 
Dwóch graczy na zmianę układa na planszy po jednym kształcie z puli. 
Wygrywa gracz, który skutecznie zablokuje możliwość ruchu przeciwnikowi lub położy na planszy ostatni kształt.

gra pentomino recenzja

Gra doskonale ćwiczy koncentrację, spostrzegawczość i wyobraźnię przestrzenną co nie jest bez znaczenia dla rozwoju przyszłych umiejętności matematycznych.  Dodatkowo mamy tu mały wstęp do strategii poprzez rozwijanie umiejętność planowania własnych działań.

Modyfikacje:
Gracze losują figury, każdy układa swoją część obok planszy, po swojej stronie tak żeby były widoczne dla przeciwnika. Dalej gramy jak w wersji podstawowej.
Musimy pamiętać o tym, żeby klocki były widoczne dla obu graczy bo to pozwoli zachować pewien stopień planowania strategii, w przeciwnym razie gra stałaby się niemalże całkowicie losowa.

brain teaser pentominoes

Z maluchami możemy się po prostu bawić w układanie elementów na planszy, coś na kształt gry Tetris.

Zachęcam Was do pobrania elementów Pentomino oraz plansz, które znajdziecie w pierwszym wpisie Pentomino. Dają naprawdę wiele możliwości. Jak do tej pory to trzeci wpis, w którym pokazuję różne zabawy z wykorzystaniem tych kilkunastu niepozornych kształtów a w głowie mam jeszcze parę pomysłów więc możecie liczyć na kolejne wpisy na ten temat :) 
Wszystkie trzy dotychczasowe wpisy znajdziecie pod etykietą...pentomino oczywiście ;) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz