Lotto loteryjka obrazkowa

Nasz junior niedługo skończy dwa lata i powoli zaczynamy go wprowadzać w świat gier. Nie da się ukryć, że posiadanie starszego rodzeństwa przyspiesza pewne rzeczy, na przykład zainteresowanie aktywnościami przeznaczonymi dla starszych dzieci. I tak na co dzień maluch zasiada z nami do planszówek, na razie jako obserwator ale myślę, że już wkrótce się to zmieni :)

Jedną z gier, jakie poszły na pierwszy ogień jest Lotto loteryjka obrazkowa od Granna. Wprawdzie sugerowany wiek to trzy lata ale już niejednokrotnie przekonałam się, że to kwestia bardzo względna.


W środku znajdziemy 4 dwustronne plansze oraz 24 kafelki z obrazkami. Kafelki oraz plansze są grube i solidne, w sam raz dla małych niewprawnych rączek :) 



Muszę koniecznie napisać też parę słów o ilustracjach. Uwielbiam je! Są to ilustracje różnych autorów a prawdziwy fan gier Granna od razu zauważy, że postacie i elementy to bohaterowie innych gier tego wydawnictwa!

Są tu: 
Potwory z gry Potwory do szafy.
Myszki czyli bohaterowie gry, o której niedawno pisałam Mała Wielka MYSZKA.
Zwierzęta z rewelacyjnej gry, o której też już pisałam SuperFarmer Rancho.
Zwariowane liczby, które pojawiają się w grze 2x2 Gra w pary z serii IQ Granna.
I wiele innych...



Ale wróćmy do Loteryjki. 


Zabawy z dwulatkiem

Jeśli chodzi o zabawy z dwulatkiem  to zaczęliśmy od omówienia przedmiotów, które znajdują się na ilustracjach.
Jako, że jesteśmy na etapie nauki kolorów to kolejnym zadaniem było odnajdywanie elementów w określonym kolorze.
Później już bawiliśmy się według jednego z proponowanych przez wydawcę wariantów. Była to prosta loteryjka z odkrytymi kafelkami.


Wariant I Układanka - dla jednej osoby

Jest to idealny wstęp dla najmłodszych graczy. Opcja, którą ogarnie dwulatek :)
Planszę układamy przed dzieckiem tak aby widoczna była strona z sześcioma dużymi obrazkami.
Kafelki układamy, na początek obrazkami do góry (dla starszych graczy obrazkami do dołu). Zadaniem dziecka jest odnaleźć i dopasować odpowiedni kafelek do obrazka na planszy.



Wariant II loteryjka obrazkowa - dla kilku osób

Każdy z graczy dostaje swoją planszę, którą układa stroną z małymi ilustracjami do góry.
Kafelki układamy na stole obrazkami do dołu.
Jedna osoba losuje dowolny kafelek i pokazuje go tak aby wszyscy widzieli. Zadaniem graczy jest odnalezienie na swojej planszy pary do wylosowanego kafelka. Gracz, który ją odnajdzie, dostaje kafelek i układa go na planszy.
Wygrywa osoba, która jako pierwsza zakryje cała swoją planszę.

Jeśli chcemy zagrać w dwójkę z młodszym dzieckiem to najlepiej do gry wybrać dwanaście kafelków z obrazkami pasującymi do naszych plansz a resztę odłożyć na bok.

Lotto Potwory

Do zabawy będziemy potrzebować potworów z gry Potwory do szafy. 
Układamy na stole wybrane potwory,które pojawiają się w loteryjce i prosimy dziecko aby po kolei wskazało je na planszach.


Układamy w rzędzie wszystkie potwory. Dziecko najpierw odnajduje potwora na planszy a następnie wskazuje go wśród wszystkich leżących w rzędzie.


Lotto Myszki

Gramy tak jak w wersji z potworami. Najpierw układamy 5 kartoników z myszkami, które ukryły się na planszach i prosimy dziecko o ich odnalezienie.



Następnie dobieramy kolejne pięć kartoników z myszkami (dla utrudnienia mogą być to pary czyli obrazki będą się prezentować bardzo podobnie). Dziecko ma za zadanie odnalezienie myszki na planszy a następnie wskazanie jej wśród wszystkich 10 myszek leżących na stole.


2x2 Gra w pary

Jeśli przypadkiem macie starsze dzieci a one mają grę 2x2 to możemy pożyczyć kilka kartoników z liczbami/działaniami i kolejna gra gotowa. Jest to jednak dość trudna propozycja, na pewno nie dla maluszków.

Na planszach pojawiają się liczby i działania z gry 2x2. Niestety na dwóch planszach występują 3 razy a na dwóch pozostałych 2 i 4 razy. Aby było sprawiedliwie, grać będziemy we dwie osoby korzystając z dwóch pierwszych plansz.

Spośród kafelków wybieramy te odpowiadające liczbom i działaniom z naszych plansz oraz kilka dodatkowych.
Wszystkie kafelki układamy na środku stołu, obrazkami do dołu.
Gracze na zmianę odkrywają po jednym kafelku. Jeśli odnajdą parę to zabierają kafelek. Jeśli nie to odkładają go zakrytego na miejsce.
Zwycięża gracz, który jako pierwszy odnajdzie wszystkie trzy liczby/działania ze swojej planszy.



Powiem Wam, że to nie jest łatwe zadanie. Niby zwykłe memo a jednak... szukamy elementów abstrakcyjnych, które trudniej zapamiętać. Do tego liczby przedstawione są w bardzo wymyślny sposób np. jako budowla z klocków czy w postaci owoców. 


Skąd go znasz

To opcja dla fanów gier Granna :)
Wybieramy jedną z plansz i układamy ją małymi obrazkami do góry.
Wskazujemy wybrany obrazek przedstawiający element jednej z gier, które dziecko zna. Jego zadaniem jest rozpoznanie z jakiej gry pochodzi ten obrazek.



Wpis bierze udział w projekcie Grajmy!




Egzemplarz do recenzji przekazało wydawnictwo Granna 



2 komentarze:

  1. Super pomysłowe zastosowania. Brawa dla "prawdziwych fanów" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mieliśmy zabawę jak co chwilę okazywało się, że znamy kolejną postać z ilustracji. A te, których nie znaliśmy matka musiała wyguglować bo mi dzieci spokoju nie dawały ;)

      Usuń