Układanka trójkąty

Wszelkiego rodzaju układanki są u nas codziennością. Dzieci bardzo lubią się nimi bawić a ja lubię je tworzyć. Poza dobrą zabawa oferują też coś więcej, usprawniają analizę i syntezę wzrokową,  koordynację oko-ręka, rozwijają wyobraźnię oraz spostrzegawczość. Sporo tego dobrego, prawda?

na zdjęciu karta z wybranym wzorem i początek odwzorowanego układu, z tyłu leży reszta kart z wzorami
Jeśli regularnie zaglądacie na bloga to pewnie nie umknęły Waszej uwadze podobne wpisy, w których dzieliłam się szablonami do innych układanek np.

Pentomino

Tangramy

Tangramy przestrzenne


Tym razem mamy zabawę z trójkątami.
Układankę widziałam kiedyś w jakimś filmiku w internecie i wzorowałam się na tym co z niego zapamiętałam. Myślę, że ostatecznie efekt wyszedł zadowalający :)

Zadanie polega na ułożeniu elementów (małych, kolorowych trójkątów) na planszy w kształcie dużego trójkąta, tak aby odwzorować układ z wybranej karty wzorów. Trójkąty możemy obracać i nakładać na siebie. 

Część wzorów wymaga użycia wszystkich trójkątów a część wymaga użycia pięciu z nich i pozostawienia fragmentu pustej przestrzeni we wskazanym miejscu.

Wszystkie elementy możecie pobrać tutaj -->


Układanka trójkąty do pobrania


na zdjęciu karta z wzorem a pod nią plansza, na której ułożone są już trzy trójkąty, trzy pozostałe leżą obok

Krótka instrukcja jak ja przygotowałam układankę...

Karty wzorów i plansze wydrukowałam a następnie wycięłam. Karty skleiłam delikatnie tak aby były dwustronne (z każdej strony inny wzór) a następnie zalaminowałam. To w zasadzie miało na celu zminimalizowanie zużycia materiału do laminowania (plastik jest fuj). Wy, jeśli chcecie to każdą kartę możecie laminować osobno, jednostronnie.
Małe trójkąty wycięłam z kolorowego papieru (można też wydrukować, są w pliku). Ich nie laminujemy żeby lepiej się siebie trzymały podczas układania. 

Układanka gotowa, można się bawić :)

na zdjęciu rozsypane na stole świeżo wydrukowane karty z wzorami, w tle nożyczki i klej




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz