Wielokrotności liczb 2 i 5

Nauka tabliczki mnożenia to trudna sztuka dlatego staram się ją wprowadzać małymi kroczkami, w formie różnych gier i zabaw. Ponadto na początku skupiamy się na wybranych liczbach, których mnożenie jest łatwiejsze.
na zdjęciu dwie zielone kartki a na nich liczby będące wielokrotnością 2 i 5 które trzeba połączyć liniami, obok leżą dwa mazaki

Nie zawsze mam czas i możliwość przygotowywać wyszukane ćwiczenia czy wymyślać kolejne kreatywne gry i niekiedy sięgam po prostu po mazak i tworzę coś "od ręki".

Taka własnie zabawa powstała dzisiaj. Na dwóch osobnych kartkach napisałam liczby będące wielokrotnością 2 i 5. 
Zadanie polegało na połączeniu linią kolejnych wielokrotności tych liczb. 

Przygotowanie kosztowało mnie minutę pracy, kolejne dwie minuty zajęło mojemu synowi wykonanie zadania. Można by pomyśleć, co to za nauka w trzy minuty? Ale ja uważam, że najważniejsza jest regularność i różnorodność. Dlatego stawiam na krótkie, ciekawe a przede wszystkim urozmaicone zabawy :)

Jako uzupełnienie tej krótkiej "lekcji" zachęcam do obejrzenia filmu na kanale Pi-stacja na temat wielokrotności liczb. Znajdziecie go Tutaj

Jeśli szukacie innych pomysłów na urozmaicenie nauki tabliczki mnożenia to odsyłam Was do ulubionych gier moich dzieci Trzy w rzędzie czy Kropki i kwadraty z mnożeniem





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz