Achi - gra strategiczna dla dwóch osób


Niedawno pisałam o dwóch grach strategicznych, do których plansze przygotowałam sama Warcaby i Młynek. Uważam, że to fajna alternatywa dla gier planszowych dostępnych na rynku. Nie są może tak kolorowe i zachęcające dla młodszych dzieci ale te odrobinę starsze powinny docenić potencjał drzemiący w tradycyjnych grach strategicznych. 

Achi strategiczna gra planszowa na planszy diy

Ich niewątpliwą zaletą jest fakt, że planszę można przygotować sobie w domu, wydrukować lub chociażby nawet narysować i już możemy grać :)
Wydaje się to fajną propozycją dla dzieci szkolnych, które chcą ciekawie zagospodarować sobie czas na przerwie lub na świetlicy.

Ja swoją planszę wydrukowałam i zalaminowałam. Jeśli i Wy chcecie spróbować swoich sił to możecie pobrać gotową planszę.

Achi - plansza do pobrania 


Skąd moje zainteresowanie tradycyjnymi grami planszowymi? Lubię czytać o grach a największą chyba skarbnicą wiedzy w tym temacie jest Leksykon gier planszowych Erwina Glonneggera. Tam też znalazłam kilka interesujących gier, które mam zamiar Wam pokazać w najbliższym czasie.

Achi to gra strategiczna dla dwóch osób, pochodząca z Ghany. Przez autora książki nazwana młynkiem afrykańskim. Nie bez powodu zresztą bo już na pierwszy rzut oka można dopatrzyć się podobieństw. Zobaczcie sami :)

Czego potrzebujemy do gry:
Planszy
Po cztery pionki dla każdego z graczy.

Plansza DIY do gry w Achi - łatwiejszą odmianę młynka

Zasady:
Gra dzieli się na dwie tury, w pierwszej gracze naprzemiennie ustawiają po jednym swoim pionku na pustym polu planszy (Punkty przecięcia się linii). Jeśli do tego momentu żaden z graczy nie ułoży trzech swoich pionków w jednej linii to rozpoczyna się druga tura, polegająca na przesuwaniu swoich pionków na planszy wzdłuż linii, na sąsiadujące, wolne pole.
Jeśli pionki gracza są zablokowane i nie może wykonać żadnego ruchu to traci kolejkę, jeśli natomiast ma możliwość ruchu to musi go wykonać.

gra z ghany dla dwóch osób oraz plansza do wydruku

Jak wygrać:
Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy ułoży trzy swoje pionki w rzędzie pionowo, poziomo lub ukośnie.

strategiczna gra planszowa dla dwóch osób i plansza do druku


Grę zgłaszam do projektu Grajmy!



6 komentarzy: