Lewa, prawa, środek

Zasady gry są banalnie proste i matematyki w niej za dużo też nie znajdziemy ale dzieci mogą poćwiczyć i utrwalić rozpoznawanie lewej i prawej strony a przy okazji gra zapewni nam dobrą zabawę i trochę emocji :)

Gra przeznaczona jest dla trzech lub więcej osób. Do rozgrywki potrzebujemy trzech kostek i żetonów.
Żetony od trzech do pięciu dla każdego gracza (mogą to być guziki, kamienie, cokolwiek). Kostki jakich użyjemy w grze nie są tradycyjnymi kostkami ponieważ trzy z ich boków oznaczone są literami „L”, „P”, „Ś” a pozostałe trzy oznaczone są kropką.


na obrazku widać trzy kostki do gry, pierwotnie czyste, teraz obklejone taśmą klejącą i opisane symbolami P, L, Ś oraz kropką, przed kostkami leża trzy żetony w kolorze niebieskim, wszystko to elementy gry lewy, prawy, środek

Zapewne nasuwa Wam się pytanie skąd wziąć specjalną kostkę… Ja mam kostkę bez symboli, z czystymi ściankami. Obklejam ją taśmą klejącą i opisuję markerem. W razie potrzeby można taśmę odkleić i znów mamy czystą kostkę 😉 Można tez boki tradycyjnej kostki obkleić plastrem i na nim napisać nowe symbole lub wydrukować sobie, wyciąć i skleić kostkę papierową. Do pobrania  np.tu Cube-pattern


Jak gramy?


Każdy z graczy otrzymuje po trzy żetony. Po kolei gracze rzucają kostkami. 

Jeśli wypadnie „L” to gracz oddaje jeden ze swoich żetonów osobie po lewej stronie, jeśli wypadnie „P” to oddaje go osobie po prawej stronie, jeśli trafi się „Ś” to żeton wędruje na środek stołu. Kropki nie powodują żadnej akcji a rzut przechodzi na następnego gracza. 


na zdjęciu widać przebieg rozgrywki, jeden z graczy ma cztery żetony, drugi trzy a trzeci tylko jeden ponieważ wylosował kostki z symbolami L,Ś i kropką czyli musiał oddać jeden żeton zawodnikowi z lewej strony a drugi na środek

Gdy gracz ma mniej niż trzy żetony to rzuca odpowiednio mniejsza ilością kostek. Przy dwóch żetonach rzuca dwiema kostkami a przy jednym rzuca jedną kostką.


na zdjęciu widać dwie kostki z symbolami ś oraz kropką, żetony p dwa o dwóch zawodników, trzy u jednego i dwa żetony na środku stołu

Gramy tak długo aż  wszyscy poza jednym graczem stracą swoje żetony. Wygrywa gracz, który jako ostatni będzie w posiadaniu żetonu. Przy większej ilości graczy możemy ustalić, że gramy 10 rund po czym podliczamy kto zdobył najwięcej żetonów.

na zdjęciu jeden z zawodników pozostał z jednym żetonem, pozostałe żetony  leżą na środku stołu, gracz jest wygranym ponieważ jako ostatni posiada jeszcze jakieś żetony

Przejrzystą instrukcję krok po kroku znajdziecie tu Play-LCR







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz