Pościg

Gra o niezwykle prostych zasadach, do której potrzebujemy tylko czterech kostek i minimum czterech graczy. 

W wersji najprostszej używamy dwóch par kostek sześciościennych z oczkami lub cyframi (najlepiej żeby to były pary w dwóch różnych kolorach).


na zdjęciu znajdują się cztery kostki, dwie w kolorze niebieskim z wynikami sześć i trzy oraz dwie w kolorze czerwonym z wynikami pięć i jeden


Jak gramy

Gracze siadają w kole. Dwóch z nich, siedzących naprzeciwko siebie dostaje po parze kostek. Na sygnał oboje równocześnie rzucają swoimi kostkami i jak najszybciej podają sumę oczek z obu kostek.

Jeśli suma jest poprawna, kostki zabiera gracz po lewej stronie i wykonuje swój rzut. Jeśli podany wynik jest błędny to gracz oblicza jeszcze raz, do skutku.
Zadanie polega na jak najszybszym pozbyciu się kostek tak aby nie trafiły do nas obie pary w tym samym czasie.

Gracz, którego „dogoni” druga para kości podczas gdy ten wciąż ma pierwszą parę, dostaje punkt karny i gra rozpoczyna się od nowa.
Gramy 10 rund. Wygrywa osoba z najmniejszą ilością punktów karnych.

Gra jest bardzo dynamiczna i emocjonująca, zdecydowanie dla tych którzy unikają „nudnych” gier logicznych ;) i lubią jak coś się ciągle dzieje. 

Pomysł zaczerpnęłam z oryginalnej gry kościanej wydanej przez Think Fun, którą znajdziecie tu Math-dice-chase


Warianty

Im więcej osób tym gra robi się spokojniejsza, polecam zwiększać liczbę par kości wraz ze zwiększająca się liczbą graczy. 

Jeśli gracie ze starszymi dziećmi to możecie użyć kostek dziesięcio- lub nawet dwudziestościennych i dodawanie zamienić na odejmowanie czy mnożenie.

Gdyby tempo z kolei okazało się zbyt duże (nie chcemy żeby początkujący młodzi gracze się zniechęcili) to dajmy im trochę forów. Zastanówmy się chwilę nad wynikiem, udawajmy że intensywnie myślimy, czasem możemy się nawet pomylić i sprawdzić czujność pozostałych graczy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz