Kropki i kwadraty - gra z dodawaniem i odejmowaniem

Gry z wykorzystaniem kartki papieru i czegoś do pisania przywodzą na myśl nasze dzieciństwo. Teraz, w czasach gdy półki sklepowe uginają się pod ciężarem pięknych i kolorowych planszówek, gry na kartce papieru poszły jakby w zapomnienie. Myślę, że niesłusznie. Bo przecież i jedne i drugie mogą z powodzeniem równolegle funkcjonować i umilać nam czas spędzony z dzieckiem. Mało tego, mogą stać się doskonałym narzędziem edukacyjnym.

Taka własnie edukacyjna gra powstała bazując na znanej i lubianej grze z dawnych lat, kropki i kwadraty. Jeśli chcecie sobie przypomnieć zasady to odsyłam Was do wpisu sprzed roku  Kropki i kwadraty

na zdjęciu plansza do gry z zaznaczonymi już odcinkami, obok leży talia kart, wylosowane są karty o wartościach jeden i dziewięć

Nasza nowa gra służy utrwalaniu dodawania i odejmowania w zakresie do 20 i ma odrobinę zmodyfikowane zasady w stosunku do pierwowzoru.

Do zabawy będziemy potrzebować dwóch kostek K10, lub kart od 1 (as) do 10. Podstawą jest plansza z liczbami, na której toczy się rozgrywka.

Planszę możecie pobrać tutaj -->

Plansza do pobrania



Wersja z dodawaniem i odejmowaniem


- zaczyna młodszy gracz i w swojej turze rzuca dwiema kostkami (lub losuje dwie karty)
- dodaje lub odejmuje otrzymane wartości
- zaznacza swoim kolorem jeden z odcinków graniczących z otrzymanym wynikiem
- kolej przechodzi na drugiego gracza
- wygrywa osoba, która jako pierwsza otoczy trzy kwadraty w swoim kolorze

na zdjęciu fragment planszy, wylosowane karty o wartościach siedem i dziesięć a na planszy zaznaczony pierwszy odcinek przy liczbie trzy

Zauważcie,że w tej wersji pojawiła się pewna zmiana w stosunku do oryginalnej gry. Zaliczamy tylko ten kwadrat, który z każdej strony otoczony jest odcinkami w kolorze jednego gracza. 
Taki warunek wymusza na graczach podejmowanie decyzji czy budować kolejny odcinek w otoczeniu już wcześniej zakreślonych przez siebie kwadratów czy może poświęcić ruch i dorysować odcinek tam gdzie przeciwnik próbuje budować swój kwadrat, psując mu przy tym plany.

na zdjęciu plansza do gry i koniec rozgrywki, wygrał gracz różowy zaznaczając trzy kwadraty w swoim kolorze, obok planszy leża karty i pisaki w kolorze niebieskim i różowym

Wersja z dodawaniem 


Jeśli wolicie poćwiczyć samo dodawanie to i taką wersję mamy.
- zaczyna młodszy gracz i w swojej turze rzuca dwiema kostkami (lub losuje dwie karty)
- dodaje otrzymane wartości
- zaznacza swoim kolorem jeden z odcinków graniczących z otrzymanym wynikiem
- kolej przechodzi na drugiego gracza
- wygrywa osoba, która jako pierwsza otoczy trzy kwadraty (mogą być otoczone oboma kolorami ale jako wygrany liczy się ostatnio dorysowany, czwarty odcinek)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz