Patyczki z rzepem

Co jakiś czas wracam do naszych patyczków ponieważ niewielkim kosztem można z nich wyczarować wiele ciekawych i angażujących zabaw.


Ta, którą Wam dziś pokazuję ma już kilka lat i była pierwszą jaką zrobiłam z wykorzystaniem patyczków. Od jakiegoś czasu już leżała w kartonie ponieważ starsi synowie trochę z niej wyrośli i stracili zainteresowanie. Przyszedł natomiast czas, że maluch zaczął chętnie sięgać po wszelkie tego typu zabawy więc to dobry moment na sięgnięcie po nie ponownie.


na zdjęciu kolorowe patyczki leżące luzem na stole


Do wykonania naszej zabawki diy wykorzystałam patyczki laryngologiczne dostępne w każdej aptece za kilka złotych. Początkowo pomalowałam je farbami plakatowymi ale z czasem kolor zbladł więc odświeżyłam go używając mazaków.

Na końcach patyczków przykleiłam rzepy samoprzylepne tak, że na jednym końcu znalazł się haczyk a na drugim pętelka. Rzepy znajdują się z jednej strony patyczka ale równie dobrze możecie je dokleić po obu stronach. 


na zdjęciu zbliżenie dwóch patyczków w kolorze niebieskim i czerwonym, na końcach jeden z nich ma haczyk a drugi pentelkę

Patyczki można łączyć w dowolny sposób robiąc kolorowego węża lub układać z nich figury geometryczne.  




na zdjęciu zbliżenie trójkąta wykonanego z połączonych patyczków, w tle widać leżąca luzem resztę patyczków



Stworzymy z nich też rozmaite kształty takie jak np. domek bądź gwiazda.

zdjęcie przedstawia gwiazdę wykonaną z połączonych rzepami kolorowych patyczków




na zdjęciu domek wykonany z czerwonych patyczków z niebieskim dachem


Kiedy przygotowywałam tą zabawę dla syna nie wpadłam na pomysł, żeby  zaangażować go do pracy ale myślę, że to mogłaby być świetna aktywność dla dzieci.  Wystarczy dać im czyste patyczki, farby i rzepy samoprzylepne. Własnoręcznie przygotowane zabawki zawsze cieszą :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz