Pechowa krowa

Pechowa krowa to szybka i emocjonująca karciana gra familijna z imprezowym zacięciem. Znajdziemy tu wyraźnie zaznaczoną negatywną interakcję, która nadaje grze dynamiki i bardzo ubarwia całą zabawę. 

na zdjęciu pudełko gry pechowa krowa a na okładce krowa, trzymająca w pysku sznur na pranie z przyczepionymi do niego skarpetami

Zawartość


W niewielkich rozmiarów pudełku znajdziemy krótką instrukcję oraz 99 kart:
- 72 karty zwierząt
- 12 kart "to nie moje"
- 15 kart punktów ujemnych


na zdjęciu stos kart z punktami ujemnymi, na rewersie widac biegnące zwierzaki, bohaterów gry, obok leży niewielkich rozmiarów instrukcja

Grafiki są dość specyficzne, w swoim założeniu mają być raczej śmieszne (miny zwierzaków), choć ja wolałabym coś klasycznie ładnego. Niemniej jednak nie urodę zwierzaków mamy oceniać a samą grę a ta oferuje całkiem ciekawą rozgrywkę.

Jak gramy


Celem graczy jest pozbycie się swoich kart i jednoczesne uzbieranie przy tym możliwie najmniejszej liczby punktów ujemnych.

Cała rozgrywka trwa trzy rundy. Każdą z nich gracze rozpoczynają z dziewięcioma losowymi kartami na ręce.
W swojej turze gracz może wykonać jedną z trzech dostępnych akcji:
- zagrać jedną kartę z ręki
- zagrać parę takich samych zwierząt
- spasować i dobrać jedną, wierzchnią kartę ze stosu kart dobierania lub ze stosu kart odrzuconych


na zdjęciu widać początkowe rozłożenie kart, karty to nie moje ułożone w kolumnach, zakryty stos kart dobierania, gracze otrzymują po dziewięć kart

Każde ze zwierząt symbolizuje inną akcję. Wyłożenie karty uruchamia akcję przypisaną do danego zwierzęcia. Jakie mamy zwierzęta i jakie jest ich działanie?

- owca to karta neutralna, jej wyłożenie nie powoduje żadnego działania;
- świnia oznacza, że gracz po lewej stronie musi wziąć na rękę tę kartę lub pierwszą kartę ze stosu dobierania;
- koń powoduje, że wszyscy gracze wybierają jedną kartę z ręki i kładą ją przed sobą a następnie przesuwają do gracza po lewej stronie, który to bierze ją na rękę;
- gracz wykładający krowę zobligowany jest do dobrania jednej karty ze stosu kart dobierania.


na zdjęciu zbliżenie na karty ze świniami i końmi


Wyłożenie pary zwierząt powoduje zniesienie akcji przypisanej do danego zwierzęcia, zamiast tego do gry wchodzi karta "to nie moje" z symbolem zwierzęcia odpowiadającego wyrzuconej parze. Karta ta trafia do gracza po lewej stronie od tego, który wyrzucił parę. Gracz, który ją otrzymał, kładzie kartę przed sobą na stole, odkrytą.

Jeśli karta "to nie moje" odpowiadająca wyłożonej parze zwierząt jest już w grze, gracz który ją posiada, przekazuje ją kolejnemu graczowi po swojej lewej stronie.

Runda kończy się gdy jeden z graczy pozbędzie się wszystkich swoich kart z ręki. 4 punkty ujemne trafiają do osoby, mającej na koniec rundy najwięcej kart w ręku, kolejna osoba otrzymuje dwa punkty ujemne. Zdobyte karty z ujemnymi punktami oraz karty "to nie moje" trzymamy przed sobą zasłonięte. 
Kolejna runda rozpoczyna się od ponownego rozdania 9 kart każdemu graczowi.

Gra trwa trzy rundy, na koniec zliczamy uzbierane przez graczy punkty ujemne a zwycięzcą zostaje osoba, która uzbierała ich najmniej.
na zdjęciu karty z punktami ujemnymi oraz karty to nie moje, uzbierane przez jednego z graczy
Gra zdecydowanie przypadnie do gustu miłośnikom interakcji bo tej tutaj nie brakuje. Bardzo przyjemnie gra się w gronie młodszych graczy i o dziwo, negatywna interakcja jakoś za bardzo im nie przeszkadza.
Nie miałam jeszcze okazji przetestować Pechowej krowy jako gry imprezowej ale mam przeczucie, że sprawdzi się idealnie. Dużo interakcji, śmiechu i dyskusji nad stołem to jest właśnie to co powinno charakteryzować gry imprezowe. 



wydawnictwo: Muduko
liczba graczy: 3-6
wiek: 7+
czas gry: 25 minut
Zasady: Bardzo proste



Za egzemplarz do recenzji dziękujemy wydawnictwu Muduko.




Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza