Znajdź taki sam

Dziś przychodzę do Was z prostą do wykonania zabawą dla młodszych i starszych przedszkolaków, która przy okazji jest doskonałym ćwiczeniem percepcji wzrokowej. Wypatrzyłam ją na Pinterest gdzie znajdziecie mnóstwo pomysłów na zabawy z dziećmi.
na zdjęciu niebieska plansza a4 z narysowanymi ludzikami w różnych pozycjach a na niej kilka kartoników w kolorze białym z ludzikami dopasowanymi do tych na niebieskiej planszy

Do przygotowania wystarczą nam dwie kartki A4 (sugeruję takie grubsze, ja wykorzystałam tekturowe teczki) oraz pisak.

Na kartce rysujemy kilka linii, które ją podzielą na równe części. To od Was zależy ile tych części będzie, im więcej tym zadanie będzie trudniejsze.
W każdym z powstałych okienek rysujemy ludzika w innej pozycji (oczywiście mogą się też powtarzać, tu znów - im więcej różnorodnych póz tym trudniej).
na zdjęciu plansza z ludzikami
Czynność powtarzamy na drugiej kartce, przy czym ludziki muszą być takie same jak wcześniej, tak aby powstały pary.

Jeden komplet wycinamy wzdłuż linii a drugi będzie naszą planszą.

Zadanie polega na dopasowaniu wyciętych ludzików do ich odpowiedników na planszy.
na zdjęciu plansza z ludzikami w róznych pozycjach i kartonikami z takimi samymi ludzikami do dopasowania


W zależności od tego jak będziecie się starać, zabawę przygotujecie w 10-20 minut a posłuży z pewnością długo. Ja tego typu układanek mam mnóstwo i dzieci regularnie po nie sięgają, nieprzerwanie od kilku lat :) 




4 komentarze:

  1. a możesz udostępnić swoje dzieło??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie tym razem...wyjątkowo materiał powstał odrecznie. Na szczęście przygotowanie zabawy zajmuje tylko kilka chwil :)

      Usuń
  2. To, co robisz jest cudowne, inspirujesz mnie :)
    Jak tylko skończę moje prace, pokaże Ci na Facebooku.
    Dziekuję, ze jesteś, :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, dzięki za tak miłe słowa! Cieszę się, że mogę być inspiracją i że korzystają na tym dzieciaczki :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń