Zrób tak samo - 5 kolejnych zabaw

W ostatnim artykule pokazałam Wam zabawę Znajdź taki sam , w której dopasowywaliśmy kartoniki z ludzikami prezentującymi różne pozy. Zabawa spotkała się z Waszym sporym odzewem a na Instagramie czytelniczki zasugerowały kolejny pomysł na wykorzystanie elementów zabawy.
Postanowiłam więc przedstawić Wam ten pomysł i dodatkowo rozwinęłam go o kilka własnych wariacji. Zobaczcie co z tego wyszło :)
na zdjęciu widzimy kilka kwadratowych kartoników z narysowanymi na nich ludzikami w różnych pozach, z uniesionymi rękami, rogami, nogami rozstawionymi lub złączonymi

Do zabawy potrzebujemy kartoników z narysowanymi postaciami, prezentującymi różne pozy. Do stworzenia ich posłużyła mi stara tekturowa teczka a same ludziki narysowałam pisakiem. 

Zrób tak samo

Losujemy kartonik z ludzikiem a zadaniem dziecka jest wykonanie dokładnie takiej samej pozy jak ta na obrazku.

Znajdź taki sam

Rozkładamy przed dzieckiem kartoniki z ludzikami. Rodzic prezentuje wybraną pozę a dziecko musi odnaleźć odpowiedniego ludzika ustawionego w ten sam sposób.

Sekwencja obrazków

Rodzic przedstawia serię kilku póz. Zadanie dziecka będzie polegało na odnalezieniu właściwych póz i ułożeniu ich w odpowiedniej kolejności.

Sekwencja ruchów

Podobnie jak wcześniej rodzic prezentuje kilka póz ale tym razem dziecko odwzorowuje nie na kartonikach a naśladując własnym ciałem cały układ. 

Instrukcje

Rodzic wybiera dowolny kartonik z pozą tak aby dziecko go nie widziało a następnie instruuje dziecko jak się ustawić aby uzyskać wybrana pozę. W podobny sposób możemy bawić się zamieniając się rolami czyli to dziecko podaje rodzicowi informacje jak ten ma się ustawić.

Co dają takie zabawy? Całkiem sporo, na przykład: 
- usprawniają percepcję wzrokową;
- utrwalają znajomość stron;
- usprawniają orientację w schemacie własnego ciała oraz orientację przestrzenną ;
- rozwijają możliwości motoryczne.

Z pewnością podobnych zabaw można wymyślić wiele więc jeśli przyjdzie Wam coś jeszcze do głowy to śmiało podzielcie się pomysłem tu w komentarzu lub na Facebooku czy Instagramie.




2 komentarze:

  1. Dzięki za podzielenie się pomysłami :) Nie będzie nudy, jutro pobawimy się z moja trzylatką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Udanej zabawy :) Może same wymyślicie kolejne zabawy, wtedy koniecznie podzielcie się!

      Usuń