Matematyczny kalendarz adwentowy


Jak co roku przygotowałam dzieciom kalendarz adwentowy. Tradycyjnie już robiłam wszystko od zera więc trochę się przy tym napracowałam…ale czego się nie robi dla dzieci 😊

matematyka

W tym roku w  kalendarzu nie znajdziemy standardowych zadań typu upiecz ciasteczka czy powiedz komuś coś miłego. Tym razem postawiłam na matematykę z lekką nutką motoryki małej.

Dzieci w kopertach znajdują karteczki z narysowanymi bombkami. 
W pierwszej kolejności bombki trzeba własnoręcznie wyciąć (tu mamy wspomnianą nutkę motoryki małej) a następnie ozdobić wedle uznania (kolorować, wyklejać papierem kolorowym, plasteliną itp) i nakleić na choinkę, która zawisła na naszej ścianie.

papierowe bombki

A teraz czas na matematykę. Każda z bombek ma na odwrocie zapisane działanie, które trzeba rozwiązać. 

dodawanie i odejmowanie do 20

Wynik powie nam w jakim miejscu na choince należy nakleić bombkę.

liczenie do 20

Wisienką na torcie są dodatkowe zadania i łamigłówki matematyczne z motywem świątecznym, które chłopcy znajdą w kalendarzu adwentowym każdego dnia. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę bo po kilku pierwszych dniach jest szał i wciąż chcą więcej. 😊

łamigłówki świąteczne dla dzieci

Zadań jest w sumie 48 i nie jestem w stanie pokazać ich Wam wszystkich w jednym wpisie dlatego podzieliłam je. Pojawią się więc w kilku postach wraz z opisami. 

Temat przewodni naszych łamigłówek to święta ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyście użyli zamiast choinek i prezentów np. zwierząt, pojazdów, owoców, figur geometrycznych lub co tylko podpowie Wam wyobraźnia (a jeszcze lepiej dzieci).


Wpis bierze udział w międzyblogowym projekcie  "Matematyka na święta". 
Całą listę ciekawych projektów świątecznych znajdziecie na blogu Bajdocja  TUTAJ





2 komentarze:

  1. Świetnie! Brawo dla pracowitej mamy :-) Mam nadzieję, że dzieciaki będą się cudownie bawić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Póki co są zachwyceni i mam nadzieję, że entuzjazm nie opadnie do końca adwentu :) Będę miała motywację do powtórki w przyszłym roku :)

      Usuń